MeniTuki  - Avain itsehoitoon

MeniTuki on Suomen Meniere -liiton verkkopalvelu uudenlainen terveysteknologian työkalu, joka on kehitetty auttamaan Menieren tautia sairastavia. Se mahdollistaa Internetin välityksellä vertaistuen antamisen kaikille tarvitseville, joita arvioidaan olevan n. 25000 Suomessa. Sellaista ihmisjoukkoa on mahdoton tavoittaa perinteisiä tukimuotoja käyttäen.

Tukea todella tarvitaan, koska toistaiseksi Menieren tautia ei osata parantaa. MeniTuen tietokantaan on kerätty n. 700 Meniere-potilaan sairautta koskevat tiedot anonyymisti. Ohjelman avulla voit seurata ja tarkastella omia oireitasi ja halutessasi vertailla niitä muiden tautia sairastavien oireisiin. Käyttäjistä 77 % oli sitä mieltä, että Menieren tautiin vasta sairastunut saa MeniTuesta merkittävästi tai erittäin paljon apua ja tietoa.

Ohjelma kyselee taudistasi, terveydentilastasi ja muutenkin tilanteestasi varsin perusteellisesti. Näiden pohjalta se luo sinusta profiilin, vertaa sitten sinua keskimääräiseen Meniere-tapaukseen ja kertoo tulokset selkeiden taulukoidun muodossa. Vertailun pohjalta ohjelma paljastaa kohteet, joita kehittämällä voit vähentää sairauden tuomien rajoitteiden vaikutusta. Antamasi tiedot tallennetaan ohjelman tietokantaan, joten voit edetä haluamassasi tahdissa ja käyttää MeniTukea silloin, kun se on sinulle mahdollista. Kenellekään muulla ei ole pääsyä henkilötietoihisi.

MeniTuki-ohjelman diagnostinen osa on kaikkien käytettävissä ilman liittymistä Suomen Meniere -liiton jäseneksi. Vertaistuki-osio on tarkoitettu vain liiton jäsenille.

Liiton jäseneksi pääsee myös rekisteröitymisen jälkeen maksamalla vuosittaisen jäsenmaksun, joten rekisteröidy nyt. (Linkki ulkoiselle sivulle Menituki -sivustolle).

MeniTuki-tunnuksesi aktivoidaan liiton toimesta ja saat sähköpostin kun tunnuksesi ovat käytettävissä.

MeniTuen sivulle (linkki ulkoiselle sivulle Menituki -sivustolle).

Tulostettava MeniTuki-esite (linkki sisäiselle sivulle, pdf-tiedosto).

Myös kansainvälinen tiedeyhteisö on kiinnostunut ohjelmastamme ja MeniTuesta on julkaistu seuraavat kuvaukset:

• eHealth in Meniere's disease: Internet-based peer support for Ménière's disease:
    International Journal of Audiology. 2017.
  • Internet-based self help for Ménière's disease: The American Journal of Audiology. 2017