Uudenmaan Meniere-yhdistys

Koronavirusepidemia  peruu tapahtumia. Suomen Meniere-liiton koronatiedoteUudenmaan Meniere-yhdistys joutui peruuttamaan kaikki kasvokkain tapahtuvat tapahtumat huhti- ja kesäkuun aikana koronavirusepidemian johdosta. Syksyllä 2020 järjestämme ulkoilmapainotteista ohjelmaa.

Hyvät Uudenmaan Meniere-yhdistyksen jäsenet!

Millään ei tahdo uskoa, että korona-epidemia jatkuu aina vain. Tänään ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan, muuttuuko kaikki vielä pahemmaksi vai näkyykö tulevaisuudessa jokin toivon pilkahdus. Tämä vaikuttaa meidän jokaisen henkilökohtaiseen elämään, mutta myös monien yhdistysten ja järjestöjen toimintaan. Uudenmaan Meniere-yhdistys on perunut kaikki sisätiloissa tapahtuvat kokoontumiset kuten vertaistuki-illat ja teatterit. Kuitenkin tahdomme ja toivomme, että jonkinlaisia tapaamisia voisimme järjestää ulkoilmassa. Moni saattaa juuttua yksinäisyydessä kotiinsa, mutta turvallisessa ryhmässä voisi uskaltautua kokemaan jotain hauskaa.

Niinpä meillä on syksyllä kaksi ulkoilutapahtumaa:

La 10.10. kaupunkikävely Töölön alueella. Lähtö klo 13 Rautatieaseman pääovien luota (kivimiehet). Pistäydymme Oodissa, katselemme Hesperiankadun muistomerkkejä ja Töölön rakennuksia ja lopuksi päädymme Sibelius-monumentille. Matkan varrella juomme yhdistyksen tarjoamat pullakahvit joko Musiikkitalon kahvilassa tai kahvila Regatassa ulkona.

La 5.12. jouluinen kävely Senaatintorin ympäristössä. Lähtö klo 13 Kansalliskirjaston edestä, Unioninkatu 36 (Tuomiokirkkoa vastapäätä). Retkikohteet eivät kaikki ole vielä tiedossa, mutta Tuomaan markkinoilla käymme. Yhdistys tarjoaa retken varrella glögit jonkin jouluisen lisukkeen kera. Molemmilla retkillä on oppaana tuttu Mikko Seeskorpi, joka tarinoi meille kaupungin historiasta ja sen merkkihenkilöistä. Mikolla on käytössään äänenvahvistin, jota tosin ei voi sateella käyttää. Retket toteutetaan myös sateen sattuessa.

Ohjelma muutoksia päivitetään YLE:n teksti-tv-sivulla 559.

Toivomme runsasta osanottoa. Ilmoita tulostasi Riitta Järviselle riitta.e.k.jarvinen@gmail.com tai puh 045 1090450 mieluiten tekstarilla, mutta soittaakin saa. Voit ottaa ystävän mukaan.

Jos sairaus huolettaa sinua, niin meihin hallituksen jäseniin saa ottaa yhteyttä:

Hilkka Hintikainen                  hilkkahintikainen@gmail.com 040 7635543
Riitta Järvinen                        riitta.e.k.jarvinen@gmail.com 045 1090450
Iina Pasanen                          iina.pasanen@pp.inet.fi 040 7458449
Irmeli Tamminen                     irmelitamminen1@gmail.com 050 3018134
Marjo Palomäki                      040 5521702
Sirpa Näkyvä                          sk.heikkonen@gmail.com

uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi (yhdistystä koskevat asiat)

Älä jää yksin! Ota yhteyttä. Tule mukaan.

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen toiminta 2020

Paikallisyhdistykset toimivat pääosin vapaaehtoisvoimin.Hallitus ja aktiiviset vapaaehtoiset järjestävät jäsenilleen erilaista toimintaa alueillaan.Välillä arkisen aherruksen keskellä on hyvä pysähtyä miettimään millainen yhdistyksen tulevaisuus on. Miten me voimme tehdä vapaaehtoistyötä ja millaisia taitoja vertaistyöntekijät tarvitsevat? Suomen Meniereliitto järjestää vuosittain vertaistukihenkilöille koulutusta. Tässä tapahtumassa yhdistys saa työkaluja vertaistuen ja vapaaehtoistoiminnan taitoihin.

Uudenmaan yhdistyksen monella jäsenellä on toimimaton sähköpostiosoite tai sähköpostiosoite on muuttunut. Jotta jäsenkirjeemme ja ohjelmat tavoittaisivat kaikki, pyydämme päivittämään jäsenrekisteriin muuttuneet: nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoitteet jasenrekisteri@suomenmeniereliitto.fi

Tervetuloa osallistumaan ja saamaan voimavaroja vertaistuesta !

Tavataan tapahtumissa !

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen hallitus 2020:

Sirpa Näkyvä, puheenjohtaja

sk.heikkonen@gmail.com