Uudenmaan Meniere-yhdistys

Koronavirusepidemia  peruu tapahtumia. Suomen Meniere-liiton koronatiedoteUudenmaan Meniere-yhdistys joutui peruuttamaan kaikki kasvokkain tapahtuvat tapahtumat huhti- ja kesäkuun aikana koronavirusepidemian johdosta. Syksyllä 2020 järjestämme ulkoilmapainotteista ohjelmaa.

Paikallisyhdistykset toimivat pääosin vapaaehtoisvoimin.Hallitus ja aktiiviset vapaaehtoiset järjestävät jäsenilleen erilaista toimintaa alueillaan.Välillä arkisen aherruksen keskellä on hyvä pysähtyä miettimään millainen yhdistyksen tulevaisuus on. Miten me voimme tehdä vapaaehtoistyötä ja millaisia taitoja vertaistyöntekijät tarvitsevat? Suomen Meniereliitto järjestää vuosittain vertaistukihenkilöille koulutusta.  Näissä tapahtumissa yhdistys saa työkaluja vertaistuen ja vapaaehtoistoiminnan taitoihin.

Uudenmaan yhdistyksen monella jäsenellä on toimimaton sähköpostiosoite tai sähköpostiosoite on muuttunut. Jotta jäsenkirjeemme ja ohjelmat tavoittaisivat kaikki, pyydämme päivittämään jäsenrekisteriin muuttuneet: nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoitteet jasenrekisteri@suomenmeniereliitto.fi

Tervetuloa osallistumaan ja saamaan voimavaroja vertaistuesta !Tavataan tapahtumissa !

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen hallitus 2020:

Sirpa Näkyvä, puheenjohtaja

sk.heikkonen@gmail.com

Riitta Järvinen,varapuheenjohtaja

riitta.e.k.jarvinen@gmail.com

Theresa Helminen, sihteeri

uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

Iina Pasanen, rahastonhoitaja

iina.pasanen@pp.inet.fi

Hilkka Hintikainen

hilkkahintikainen@gmail.com

Marjo Palomäki

Irmeli Tamminen

irmelitamminen1@gmail.com

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen toiminta korona-aikana

Koronavirus rajoittaa edelleen elämäämme ja samoin kuin jokapäiväinen elämä on epävarmaa niin myös yhdistystoiminta kohtaa vaikeuksia. Olemme kuitenkin pyrkineet järjestämään edes jotain, jotta yhdistyksemme ei aivan kuivuisi kasaan.Ulkona tapahtuva toiminta on suhteellisen vaaratonta ja sen vuoksi olemmekin tänä syksynä järjestäneet ulkoilutoimintaa.

Yksi kävelyretki on vielä edessäpäin, nimittäin jouluinen city-kävely 5.12. alkaen klo 13.

Sen vetää tuttuun tapaan Mikko Seeskorpi, joka paljastaa retkestä hieman salaperäisesti seuraavaa: Itsenäisyyspäivän aattona, lauantaina 5.12. klo 13 kokoonnumme Kansalliskirjaston edessä, Unioninkatu 36, Tuomiokirkkoa vastapäätä. Käymme katsomassa taidetta sisätiloissa muutamassa paikassa, kierrämme Tuomaan markkinoilla ja käymme Kauppahallissa. Opas kertoo matkan aikana jouluisia tarinoita ja nähtävyyksien historiaa. Päätämme kierroksen mahdollisesti Poseidon-olutravintolaan Katajanokalla, missä juomme glögit jonkin purtavan kera.

Mukaan mahtuu 19 henkeä. Retki on osallistujille ilmainen, myös mahdolliselle avecille. Vaelluksella voit käyttää maskia oman mieltymyksesi mukaan ja pyrimme noudattamaan myös turvavälejä. Oppaalla on äänenvahvistin. Retki toteutetaan säällä kuin säällä, mutta jos sataa, niin silloin äänenvahvistinta ei voi käyttää.

Toivomme runsasta osanottoa. Ilmoita tulostasi Riitta Järviselle riitta.e.k.jarvinen@gmail.com tai puh 045 1090450 mieluiten tekstarilla, mutta soittaakin saa. Voit ottaa ystävän mukaan.

Ohjelma muutoksia päivitetään YLE:n teksti-tv-sivulla 559.

Jos sairaus huolettaa sinua, niin meihin hallituksen jäseniin saa ottaa yhteyttä:

Hilkka Hintikainen                  hilkkahintikainen@gmail.com 040 7635543
Riitta Järvinen                        riitta.e.k.jarvinen@gmail.com 045 1090450
Iina Pasanen                          iina.pasanen@pp.inet.fi 040 7458449
Irmeli Tamminen                     irmelitamminen1@gmail.com 050 3018134
Marjo Palomäki                      040 5521702
Sirpa Näkyvä                          sk.heikkonen@gmail.com

uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi (yhdistystä koskevat asiat)

Monet Suomen Meniere-liiton kokoukset syksyn aikana on jouduttu pitämään netin välityksellä. Moni meistä iäkkäämmistä vierastaa näitä tilanteita, mutta meitä rohkaistaan tarttumaan härkää sarvista ja astumaan uuteen todellisuuteen. Suomen Meniere-Akatemia järjestää jäsenilleen webinaareja uutena toimintamuotona. Se on kaikkien, sähköpostin omaavien, jäsenten ulottuvilla. Tapahtumista jäsenet saavat tiedon sähköpostiin ja ohjeet osallistumiseen kutsun yhteydessä. Syksyn webinaarit ovat ilahduttavasti herättäneet paljon mielenkiintoa. Tulossa on uusia webinaareja, joihin jäsenistön toivotaan osallistuvan.

Älä jää yksin! Ota yhteyttä. Tule mukaan.

Ennakkotietoa kevään 2021 toiminnasta

Ensi vuoden alkupuolesta sen verran etukäteistietoa, että keskiviikkona 27.1.21 klo 17.30 olemme varanneet opastuksen Amos Rex- museoon, missä pääsemme näkemään Egyptin aarteita monen vuosituhannen takaa. Yhdistyksen vuosikokous pidetään tiistaina 16.3.21 klo 17 Ravintola White Ladyssä. Näistä tulee myöhemmin tarkennettua tietoa.