Uudenmaan Meniere-yhdistys

HYVÄT  UUDENMAAN MENIERE-YHDISTYKSEN JÄSENET

Yhdistyksemme vuosikokous pidettiin keskiviikkona 16.3.2022 Helsingin Kuuloyhdistyksen tiloissa, Helkan tuvassa. Yhdistyksen hallituksesta jäivät pois puheenjohtaja Sirpa Näkyvä, varapuheenjohtaja Irmeli Tamminen ja Marjo Palomäki. Kiitämme heitä pitkäaikaisesta työstä yhdistyksemme hyväksi.

Uusi hallitus on pieni, vain neljä jäsentä puheenjohtajan lisäksi. Puheenjohtajaksi valittiin Riitta Järvinen ja jäseniksi Mikko Seeskorpi (varapuheenjohtaja), Theresa Helminen (sihteeri), Iina Pasanen ja Hilkka Hintikainen. Tällä joukolla luotsaamme yhdistystä eteenpäin seuraavat kaksi vuotta. Haasteita tulee olemaan, sillä Suomen Meniere-liitto ry aikoo laajentua ja ottaa siipiensä alle myös muita huimauspotilaita. Tarkempaa tietoa saamme aikanaan lukea Meniere-postista. Myös omassa yhdistyksessämme joudumme muuttamaan sääntöjä, jotta ne vastaavat tulevan liiton sääntöjä.

Lasku jäsenmaksusta (25 €) on tullut jäsenille. On tärkeää maksaa jäsenmaksu, sillä jos se jää hoitamatta, niin vuoden lopulla putoaa pois jäsenrekisteristä. Jos tieto jäsenmaksusta on hukkunut, niin toukokuussa tulee vielä karhulasku, jolloin sen voi maksaa.

Yhdistyksen vertaistukihenkilöinä toimivat:

Hilkka Hintikainen                    040 7635543                             hilkkahintikainen@gmail.com

Riitta Järvinen                           045 1090450                             riitta.e.k.jarvinen@gmail.com

Sirpa Näkyvä                                                                                     sk.heikkonen@gmail.com

Muissa asioissa sihteeriin saa yhteyttä s-postilla uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

KEVÄÄN OHJELMAA

Tiistaina 19.4. klo 17 vertaistuki-ilta Helkan tuvalla, Haagan urheilutie 12.

Yhdistyksemme jäsen ja Meniere-liiton hallituksen jäsen, Eija Helander, kertoo meille menieerikon ravitsemuksesta. Keskustelussa voimme laajentaa teemaa koskemaan muitakin hyviä asioita, mitkä lisäävät menieerikon hyvinvointia. Illan aluksi kahvi- ja teetarjoilu. EI tarvitse ilmoittautua.

Kuuloyhdistys tarjoaa meille Helkan tupaa ”omaksi kokoontumispaikaksi”. Sinne pääsee busseilla 41 ja 32 sekä junalla Huopalahden asemalle. Kannattaa katsoa HSL:n reittioppaasta kulkutiedot. Tupa erottuu selvästi suurine ikkunoineen kerrostalon alakerrassa.

TERVETULOA joukolla mukaan!

Tiistaina 24.5. klo 17-19 opastettu kävelykierros Munkkiniemessä. Lähtö Cafe Torpanrannan edestä, Munkkiniemenranta 2. Oppaina Orvokki ja Raija Good Guide Helsingistä. Oppailla on äänenvahvistimet, jotka toimivat myös sateella. Tutustumme alueen mielenkiintoiseen historiaan, kauniisiin rakennuksiin ja kuuluisiin asukkaisiin. Kävelyretket ovat tulleet erityisen suosituiksi koronan aikana. Yhdistys maksaa opastuksen, mahdollinen kahvittelu omakustanteinen. ILMOITTAUTUMISET Riitta Järviselle (tiedot yllä).

Aurinkoista kevättä ja tapaamisiin!

Riitta Järvinen, puheenjohtaja

Uudenmaan Meniere-yhdistys

Kuva Kaarina Hakkarainen-Hassi

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen hallitus 2022:

Puheenjohtaja: Riitta Järvinen

riitta.e.k.jarvinen@gmail.com

puhelin:  045 1090450

Varapuheenjohtaja: Mikko Seeskorpi

mikko.seeskorpi@gmail.com

puhelin: 040 415 8196

Sihteeri: Theresa Helminen

uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

Iina Pasanen

iina.pasanen@pp.inet.fi

puhelin: 040 7458 449

Hilkka Hintikainen

hilkkahintikainen@gmail.com

puhelin: 040 7635 543

Jäsenyys

Liity jäseneksi. Valitse paikallisyhdistykseksi Uudenmaan Meniere-yhdistys, niin saat jäsenkirjeen ja kaikki jäsenyyden edut.  (Linkki avautuu sisäiselle sivulle). Meniere-liitto lähettää jäsenmaksut keväällä, jäsenmaksu 25 euroa.

Liity jäseneksi. Valitse paikallisyhdistykseksi  Uudenmaan Meniere-yhdistys, niin saat jäsenkirjeen ja kaikki jäsenyyden edut.  (Linkki avautuu sisäiselle sivulle). Meniere-liitto lähettää jäsenmaksut keväällä, jäsenmaksu 25 euroa.

Tiedotamme tapahtumista  Meniere-postissa, jäsenkirjeissä sekä Meniere-liiton verkkosivulla. Ohjelmamuutoksia päivitetään YLEn teksti-tv-sivuilla  559

Monelta Uudenmaan Meniere-yhdistyksen puuttuu  edelleen jäsenrekisteristä  sähköpostiosoite tai se on muuttunut. Jotta jäsenkirjeemme ja ohjelmat tavoittaisivat kaikki, pyydämme sinua päivittämään liiton jäsenrekisteriin muuttuneet tietosi: nimi, osoite, puhelinnumero ja erityisesti  sähköpostiosoite. Jäsenrekisteri löytyy osoitteesta https://www.suomenmeniereliitto.fi/

(Linkki avautuu sisäiselle sivulle, pdf-tiedosto).

Muutostiedot voi lähettää myös Suomen Meniere-liiton sähköpostiosoitteeseen: jasenrekisteri@suomenmeniereliitto.fi

(linkki avautuu ulkoiselle sivulle)