Varsinais-Suomen Meniere-yhdistys

Suomen Meniere-liiton koronatiedote.

Arvoisat Varsinais-Suomen Meniere-yhdistyksen jäsenet!

Koronakevään jälkeen yhdistyksemme toiminta käynnistyy vauhdilla kolmella ulkoilmaretkellä, joihin olemme saaneet avustusta Turun kaupungilta. #turkutekeehyvää

Retket ovat:
 1. Paraisten kalkkilouhos ja puuvenepurjehdus Nauvossa tiistaina 25.5.2021.
Paraisilla tutustuminen Kalkkilouhokseen näköalapaikalta, jossa Janne Silvander opastaa meitä. Opastus alkaa klo 16. Ajo-ohje Turun suunnalta: ajetaan Saaristotietä 180 Paraisille ja jatketaan Saaristotietä kahden liikenneympyrän kautta ja käännytään vasemmalle Koulukadulle, jota ajetaan, kunnes vastassa on opas. Kalkkilouhoksen opastuksen jälkeen retki jatkuu Nauvoon, jossa on puuvenepurjehdus klo 18–20. Aluksen laituri on Nauvon kirkonkylän satamassa, yhteysaluslaiturin vieressä. Purjehduksen aikana yhdistys tarjoaa virvokkeita ja pientä purtavaa. Maksimiosallistujamäärä on 12 henkeä. Huolehdimme koronaturvallisesta osallistumisesta. Retkellä ei osallistumismaksua, Ilmoittautuminen mahd. pian, mieluummin sähköpostitse meniere91@gmail.com, tai puhelimitse Anne Mikkolalle 040 771 7712 arki-iltaisin klo18–20. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit ottaa kaverin mukaan. Ilmoita myös, jos tarvitset autokyytiä

2. Raision alppiruusupuisto torstaina 10.6.2021 klo 14.00
Puisto on perustettu 1999 ja laajennettu huomattavasti vuosien varrella. Siellä on nykyään yli 120 alppiruusulajiketta ja runsaasti toista tuhatta alppiruusupensasta. Puiston osoite on Kirkkoväärtinkuja 18. Kokoontuminen puiston parkkipaikalla klo 14. Runsaan tunnin opastus. Oppaalla on vahvistin. Vierailun jälkeen yhdistys tarjoaa iltapäiväkahvit parkkipaikan kahvikioskista. Ei osallistumismaksua. Tule mukaan ja tuo kaverisi myös. Ilmoittautumiset sähköpostitse tai puhelimitse kuten yllä viimeistään maan. 7.6. Paikalle pääsee linja-autolla, pikkuautolla jne. Ilmoita, jos tarvitset autokyytiä. Huolehdimme koronaturvallisesta osallistumisesta.

3. Ruissalon kasvitieteellinen puutarha torstaina 19.8.2021
Retkikohteena laaja ulkopuisto ja kasvihuoneet, jos ovat auki yleisölle. Opastettu tunnin tutustuminen 10–15 hengen ryhmissä, enintään kaksi ryhmää samanaikaisesti. Kierros alkaa klo 15.  Opastuksen jälkeen yhdistys tarjoaa iltapäiväkahvit puutarhan kahvilassa. Ei osallistumismaksua. Tule mukaan ja tuo kaverisi myös. Ilmoittautuminen viimeistään 2.8.2021 sähköpostitse tai puhelimitse kuten yllä. Paikalle pääsee linja-autolla, pikkuautolla jne. Ilmoita, jos tarvitset autokyytiä. Huolehdimme koronaturvallisesta osallistumisesta.

Muuta toimintaa:
Kesäteatteria: Väärä mies, viileä nainen, musta brittihuumori – ja hurjin takaa-ajo, joka Emma Teatterin lavalla on kuunaan nähty! Tämän vuoden ”must see” -kesäkomedia on itsensä Alfred Hitchcockin kuuluisaksi tekemä vakoojafarssi 39 askelta.
Näytös to 12.8. klo 19, liput 32/34 € parhaat paikat katsomon keskeltä, norm. hinta 38 €. Emma Teatteri sijaitsee Kailon saaressa, jonne pääsee kävelysiltaa pitkin Nunnakadulta.  Ilmoittautuminen mieluummin sähköpostitse meniere91@gmail.com tai puhelimitse Anne Mikkola 040 771 7712 arkisin klo 18–20.
Lippujen maksu viimeistään 5.7. Varsinais-Suomen Meniere-yhdistyksen tilille Liedon Säästöpankki, FI32 4309 0010 1672 94.

Menierekurs(si)
Suomen Meniere-liitto järjestää yhteistyössä Svenska Hörselförbundetin kanssa Meniere-kurssin ruotsiksi Haikon kartanossa 3–5.9.2021. Luennoitsijoina Ilmari Pyykkö sekä meidän yhdistyksestämme Lars-Runar Knuts ja Carola Silvander. Kahden vuorokauden täyshoito ja kurssi maksavat yhteensä 60 €. Osallistuja maksaa itse matkakulut. Kurssipaikale pääsee esim. linja-autolla Turku-Helsinki-Porvoo, josta paikallisvuoro Haikon Kartanon lähettyville. Ilmoittautuminen viimeistään 1.8.2021. Lisätietoja ja ilmoittautuminen www.horsel.fi.

Yhteyshenkilöt:
Lars-Runar Knuts, puheenjohtaja