På svenska

Meniereförbundet i Finland r.f. erbjuder sina medlemmar kamratstöd och information om sjukdomen.

Lokalföreningarna och –klubbarna ordnar föreläsningar, motionsaktiviteter, avkoppling och kamratstöd. På Meniereförbundets medlemssidor har Du som medlem tillgång till en diskussionsspalt där Du kan diskutera Menieres sjukdom och hur den har inverkat eller kanske kommer att inverka på Din vardag. På Facebook finns också en diskussionsgrupp som handlar om Menieres sjukdom och där Du kan få kamratstöd.

Meniereförbundet i Finland r.f. har organiserat webbtjänsten MeniTuki, som ger råd till personer med Menieres sjukdom om hur man på egen hand med hjälp av MeniTuki kan arbeta med att förbättra kännedomen om sin sjukdom, sin egen situation och sin livskvalitet.

Meniereförbundet kan också vara till stöd för personer som besväras av yrsel, tinnitus eller nedsatt hörsel utan att ha Menierediagnos.

Anslut Dig till den lokalförening eller klubb som finns i närheten av Dig och kom med i verksamheten.

Meniereförbundet i Finland r.f. upprätthåller ett nätverk av personer som ger kamratstöd. Kamratstöd på svenska kan Du få av följande person:

Carola Silvander, Pargas

e-post: silvander_carola@hotmail.com

tlf 040-5270 440

Vi hörs 2/2020: 25 000 personer i Finland har Ménières sjukdom. .Ménières sjukdom - nuläget samt framtidsutsikter
för MRI-undersökning, sidan 7, Ilmari Pyykkö. Att leva med Ménières sjukdom, sidan 12, Lars-Runar Knuts. Träningsgåtan, sidan 16, Nora Pyykkö.

Meniere-armband

När en yrselattack inträffar säger texten på armbandet och den ljusa färgen hjälpen att du har Meniere's sjukdom. Beställ silikon Meniere-armband direkt från din brevlåda här. Finns i gul. Priset till Finland med leveranskostnader är 6,00 €.

Beställningar: meniereranneke@meiliboxi.fi