På svenska

Yrsel- och Meniere-förbundet erbjuder sina medlemmar kamratstöd och information om sjukdomen.

Lokalföreningarna och –klubbarna ordnar föreläsningar, motionsaktiviteter, avkoppling och kamratstöd. På Meniere-förbundets medlemssidor har Du som medlem tillgång till en diskussionsspalt där Du kan diskutera Menieres sjukdom och hur den har inverkat eller kanske kommer att inverka på Din vardag.

Yrsel- och Meniere-förbundet har organiserat webbtjänsten MeniTuki, som ger råd till personer med Menieres sjukdom om hur man på egen hand med hjälp av MeniTuki kan arbeta med att förbättra kännedomen om sin sjukdom, sin egen situation och sin livskvalitet.

Meniere-förbundet kan också vara till stöd för personer som besväras av yrsel, tinnitus eller nedsatt hörsel utan att ha Menierediagnos.

Anslut Dig till den lokalförening eller klubb som finns i närheten av Dig och kom med i verksamheten.

Yrsel- och Meniere-förbundet upprätthåller ett nätverk av personer som ger kamratstöd. Kamratstöd på svenska kan Du få av följande person:

Carola Silvander, Pargas

e-post: silvander_carola@hotmail.com

tlf 040 5270 440

Vi hörs 2/2020: 25 000 personer i Finland har Ménières sjukdom. Sidan 14.

Information Vad är Menires sjukdom. ( extern Svenska hörselförbundets webbsidan)

Menieres sjukdom ( extern Hörsellinjens webbsidan)

Titta på videon nedan för de första symtomen på Meniere sjukdom och ditt första läkarbesök (länk till Vimeos externa sida för videon):