Meniere Akatemia

Ehdotus Meniere Akatemian vuosikelloksi

Koska Meniere-liitolla oli pääosin puheenjohtajamme Lars-Runar Knutsin kuvaamia lääkäri-videoita Menieren taudista, niin päätimme testata jo aiemmin esillä ollutta Meniere Akatemian ideaa. Testasimme meillä olevat teknisen toteutuksen resurssit pitämällä 28.5.2020 Meniere ja hoitomuodot-webinaarin jäsenistölle. Mukana oli 73 Meniere-liiton jäsentä.

Koska palute oli hyvin positiivista ja jatkoa kovasti toivottiin, niin päätimme aloittaa syksyllä 2020 Meniere Akatemian mukaellen yllä olevaa vuosikelloa. Webinaarien ohella tuetaan menierikokkoja 8-osaisen MeniTuki-vertaistukiohjelmiston läpikäymisessä. Menieren taudin diagnoosin saanut menierikko saa sairaalayhteistyön ansiosta heti Kuulokeskuksesta tiedon Meniere Akatemian vuosikellosta ja pääsee mukaan.

Näin Meniere-liitto voi jakaa tehokkasti tietoa kaikille riippumatta asuinpaikasta.

Meniere Akatemian vuosikellon mukaan jokainen paikallisyhdistys vuorollaan saa webinaarin aiheen esittely-vuoron, jolloin heidän puheenjohtajansa toivottaa osallistujat tervetulleiksi. Sen jälkeen esitetään asiantuntijaluento Power Point-esityksineen. Lopussa luennon asiantuntuja tai/ja paikallistyhdistyksen vertaistukihenkiöt vastavaat osallistujien kysymyksiin.

Etsimme vapaaehtoisia videoiden tekstittäjiä, koska saavutettavavuuslainkin vuoksi syksyllä ei voi enää esittää videoita ilman tekstitystä. Jos osaat/haluat oppia, että miten Youtube-videot tekstitetään, ole yhteydessä: nina.mkallunki@gmail.com.

Tiedotamme tällä sivulla syksyllä 2020 alkavista webinaareista.

Ote Menieren tauti ja hoitomuodot-webinaarin näkymästä osallistujille