Oulun Seudun Meniere-yhdistys

Oulun Seudun Meniere-yhdistys ry – SYKSY 2018 OHJELMA

Liity jäseneksi

Kokoontumispaikkana on Aleksinkulma, Myllynurkka-sali, 1 krs. Aleksanterinkatu 9, 90100 Oulu.

Meniere-ilta kuukauden TOINEN TIISTAI klo 16:30 alkaen. Tiedotamme tapahtumista Meniere-postissa, kevään ja syksyn jäsenkirjeissä sekä Oys:n kuulokeskuksen ilmoitustaululla.

• Menierikoille sopiva Asahi-terveysliikuntaryhmä Vuolle-opistolla. Tiedustelut p. 08-555 4011. Lisäksi voimme käydä Oulun kaupungin kuulovammaisten sekä Syöpäyhdistyksen liikuntaryhmissä. Tuemme tasapainoa parantavaa liikuntaa.

Ti 4.9.2018 klo 16.30-19.00 Sampo-sali 2. krs. Vertaistukihenkilö tavattavissa

Ti 11.9.2018 klo 16.30-19.00 Naurujooga - Nauraminen vahvistaa immuunijärjestelmää, joten pysymme terveempinä sekä parannumme nopeammin. Ilmoittaudu Marja-Riitalle p. 044-982 2567

Ilmoittautuminen Meniere-päivään. Lapsiperheiden leirin info ja ilmoittautuminen.

La 29.9.2018 klo 11.00-16.00 Syksyn päätapahtuma: Meniere-päivä! Neurologin luento, Terveys-Qigong esittely sekä kuulokoiran Uskon vierailu! Ilmoittautumiset 11.9. Marja-Riitalle p. 044-982 2567

Ti 9.10.2018 klo 16.30-19.00 Vertaistukihenkilö tavattavissa

Siirtyy vuodelle 2019: 2.-4.11.2018 lapsiperheiden vertaistukileiri Viikonloppu Rokuan Seurakunnan leirikeskuksessa, Salmisentie 300, 91670 Rokua. Esite leiristä. Järjestetään yhdessä Kuurojen lapsiperheiden ja Srk:n kanssa. Alustava aikataulu: leiri alkaa perjantaina klo 18.00 ja loppuu sunnuntaina klo 13.00. Täyshoito, omat liinavaatteet mukaan. Leirille mahtuu noin 8 menierikko-lapsiperhettä. Meillä on leirikeskuksessa oma kerros. Hinta noin 48 euroa/ aikuinen, 25 euroa/ 4-12-vuotias ja alle 4-vuotias maksuton.

Jos perheesi haluaa mukaan, niin varaa leiripaikkasi perheellesi sähköpostilla: nina.mkallunki@gmail.com p. 040-560 0953. http://www.oulunseurakunnat.fi/rokuan-leirikeskus

Ti 13.11.2018 klo 16.30-19.00 Sääntömääräinen Syyskokous

To 13.12.2018 klo 18.00 Isokatu 17. Joulujuhla yhdessä Kuulo-yhdistyksen ja Srk:n kanssa Keskustan seurakuntatalolla. "Ken lahjan tuo hän lahjan saa". Joulupuuro- ja kahvitarjoilun vuoksi ilmoittautumiset Ninalle p. 040-560 0953

Vuoden 2018 jäsenmaksulasku 18 euroa lähetetään helmikuussa jäsenille.

Kannattajajäsenen maksu vuodelle 2018 on 10 euroa, emme lähetä laskua, summan voi maksaa suoraan yhdistyksen tilille Leolta saatavilla pankkisiirto-lomakkeilla tai kevätkokouksessa tasarahalla rahastonhoitajalle.

Tervetuloa mukaan Oulun Seudun Meniere-yhdistyksen toimintaan!

Yhteystiedot:

Nina Kallunki
p. 040-560 0953
nina.mkallunki(at)gmail.com

Varapuheenjohtaja
Juhani Autio
juhaniautio(at)hotmail.com

Marja-Riitta
marjariitta.oulumeniere(at)gmail.com

Tuovi
tuovi.kkiviniemi(at)gmail.com

Mika
oulu.meniere(at)outlook.com

Teemme yhteistyötä seuraavien muiden järjestöjen kanssa:

Oulun Seudun Kuulo ry:n tilaisuuksiin osallistuminen on kaikille avointa ja osallistumismaksuja jäseniltoihin ei ole. Kuulo-yhdistyksen tapahtumat.

Oulun Seurakunnan kuulovammaistyö, joka sopii menierikoille (koko syksyn 2018 ohjelma):

• Hyvä tietää - mukava osallistua -luentosarja
  • Aabrahamin poppoo
  • Vuosittain Rokuan viikonloppuleiri menierikoille. Hinta-arvio n. 47 euroa/henkilö, täysihoito

Lisätiedot kuulovammaisten diakoniatyöntekijä Anne-Mari Kyllöseltä, p.040 591 2657, anne-mari.kyllonen@evl.fi, vastaanotto ma ja to klo 9-11, Keskustan seurakuntatalo, Isokatu 17, 1. kerros, Oulu​

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys, Oulun osasto

Seuraava tuettu loma, jolle myös Menierikot voivat osallistua, järjestetään vuonna 2019.

Liikuntaryhmä: kokoontuu Raksilan uimahallin liikuntasalissa jumppaohjaajan johdolla tiistaisin klo 11.30 – 12.30.

Kuntosaliryhmä: kokoontuu Oulun Urheilutalolla salissa K2 perjantaisin klo 11.00 – 12.00.

Maksu liikunta- ja kuntosaliryhmästä on 20 € /vuosi.

Oulun kaupungin erityisesti menierikoille sopivat liikuntapalvelut

Oulun kaupungin erityisliikunnasta vastaavalta Ulla Virrankoskelta voi varata vastaanottoajan, jossa menierikkoa ohjataan löytämään erityistarpeita vastaava liikuntamuoto, p. 044 703 8046. Tämän palvelun kautta voidaan pitkällä aikavälillä seurata kuinka liikunta sopii menierikolle.

Nuoret

• Oulun kaupungilla on nuorille maksuttomia Action-ryhmiä.

Ikäihmisille:

• Voimaa ja tasapainoa. Tule harjoittamaan tasapainoasi ja kehittämään jalkojesi voimaa. Rohkeus liikkua ja tasapaino paranevat mukavin, kaikille sopivin harjoittein, hyvässä seurassa.
  • Asahi on helppo, pehmeä, koko kehoa kokonaisvaltaisesti hoitava liikuntamuoto. Liikkeet tehdään seisten tai istuen.

Menierikoille sopivat liikuntaryhmät:

• AISTIVAMMAT, kuulo- ja näkövamma

Syksy 3.9.–14.12.2018, kevät 7.1.–11.5.2019 (ei vko 43, 10) Ilmoittautumiset 27.8. alkaen

Tiedustelut:

Kunkin liikuntaryhmän tiedustelut ensisijaisesti numeroon, joka löytyy tekstistä. Muut liikunta-asiat: Ulla Virrankoski p. 044 703 8046, etunimi.sukunimi@ouka.fi

Hinnasto

Perusmaksu, aikuiset Perusmaksu, ale-ryhmät Kausimaksu

Muu hinta

sarjalippu 10 kpl 45 €, kertamaksu 5,50 € sarjalippu 10 kpl 25 €, kertamaksu 3,20 € 30 € (syksy ja kevät erikseen) mainitaan erikseen

Kuntosali ja vesivoimistelu, aistivammaiset

Oulun kaupunginsairaala, Kiviharjuntie 5 Ma 16.15 kuntosali

Ma 17.15 vesivoimistelu

Omaan tahtiin harjoittelua kuntosalilla, ohjaaja paikalla opastamassa laitteiden käyttöä. Lisäksi ohjattu vesijumppa, jossa liikkeet voi toteuttaa omaan tahtiin. Voit osallistua molempiin ryhmiin tai vain toiseen. Oma avustaja mukaan.

Hinta: Kausimaksu 30 € (syksy ja kevät erikseen), sisältää molemmat ryhmät tai vain toisen valintasi mukaan.

Ilmoittautumiset p. 044 703 8048

Oulun yhdistys tarvitsee lisää toimijoita

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.