Oulun Seudun Meniere-yhdistys

Oulun Seudun Meniere-yhdistys ry

Liity jäseneksi, valitse paikallisyhdistykseksi Oulun Seudun Meniere-yhdistys, niin saat jäsenkirjeen ja kaikki jäsenyyden edut.

Oulun Seudun Meniere-yhdistys ry

Kokoontumispaikkana on Aleksinkulma, Myllynurkka-sali, 1 krs. Aleksanterinkatu 9, 90100 Oulu.

Meniere-tapahtumat joka kuukauden TOINEN TIISTAI klo 16:30 alkaen, (ei koulujen lomien aikana). Tiedotamme tapahtumista Meniere-postissa, kevään ja syksyn jäsenkirjeissä sekä Oys:n kuulokeskuksen ilmoitustaululla.

KESÄ 2019

Kesäkuusta 2019 alkaen Pelaamme tennistä Pikisaaressa Korkeasaaren ulkokentällä. Ilmoittautumiset nina.mkallunki@gmail.com p. 040-560 0953 Tennislyöntien ohjeita.

Vertaistukiretki Hailuotoon 15.8.2019

Yhdessä Syöpä-yhdistyksen kanssa. Lähtö klo 9.00 Oulun linja-autoasemalta, klo 10.00 Lauttarannasta. Vieraillaan Emutarhalla, jossa on tuotteita myynnissä. Lounas nautitaan noutopöydästä Luoto-ravintolassa kahdessa ryhmässä; klo 11.45 ensimmäinen ryhmä, klo 12.45 toinen ryhmä. Paluu Hailuodon keskustaan, tutustutaan oppaan johdolla kirkkoon ja kotiseutumuseo Kniivilään. Ennen paluumatkan alkua nautitaan vielä kahvit ja sämpylät. Klo 17.30 lautta lähtee. Noin klo 18.30 saavutaan Ouluun.

Retken hinta 68 €, jäsenelle/kannatusjäsenelle 30 euroa. Ilmoittautumiset 30.6.2019 mennessä Ninalle.

SYKSY 2019

Asahi

SYKSY 2019 OHJELMA

Menierikoille sopiva Asahi-terveysliikuntaryhmä Raatin uimahallilla tiistaisin klo 13:30-14:15. Ei koulujen loma-aikoina. Tiedustelut p. 08-555 4011. Lisäksi voimme osallistua Syöpäyhdistyksen liikuntaryhmiin.

Oulun kaupungin Liikuntaplveluiden Erityisliikunnan esite ilmestyy 19.8.2019 liikuntalaitoksiin ja nettiin. Sieltä löydät liikuntaryhmiä jotka sopivat myös sinulle mm. Avoimiet-, ikääntyneiden- ja kuulovammaisten ryhmät. Tutustu myös Senioreiden- ja Terveysliikunnan esitteeseen.

Syöpäyhdistyksen kanssa teemme yhteisiä retkiä, joista ilmoitamme sähköpostilla, jos sinulla ei ole sähköpostia ja haluat osallistua, ilmoita Ninalle, niin lähetämme sinulle tekstiviestin retkistä. Tuemme tasapainoa parantavaa liikuntaa.

Syksyn 2019 ohjelma ilmestyy elokuussa.

TERVETULOA MUKAAN!

Vuoden 2019 jäsenmaksulasku 18 euroa lähetetään helmikuussa jäsenille.

Kannattajajäsenen maksu vuodelle 2019 on 10 euroa, emme lähetä laskua, summan voi maksaa suoraan yhdistyksen tilille Leolta saatavilla pankkisiirto-lomakkeilla tai kevätkokouksessa tasarahalla rahastonhoitajalle.

Tervetuloa mukaan Oulun Seudun Meniere-yhdistyksen toimintaan!

Yhteystiedot:

Nina Kallunki
p. 040-560 0953
nina.mkallunki(at)gmail.com

Varapuheenjohtaja
Ari Varila
ari(at)varila.fi

Marja-Riitta
marjariitta.oulumeniere(at)gmail.com

Tuovi
tuovi.kkiviniemi(at)gmail.com

Mika
oulu.meniere(at)outlook.com

Teemme yhteistyötä seuraavien muiden järjestöjen kanssa:

Oulun Seudun Kuulo ry:n tilaisuuksiin osallistuminen on kaikille avointa ja osallistumismaksuja jäseniltoihin ei ole. Kuulo-yhdistyksen tapahtumat.

Oulun Seurakunnan kuulovammaistyö, joka sopii menierikoille (syksyn 2019 ohjelma):

• Hyvä tietää - mukava osallistua -luentosarja
  • Aabrahamin poppoo
  • Vuosittain Rokuan viikonloppuleiri menierikoille. Hinta-arvio n. 47 euroa/henkilö, täysihoito

Lisätiedot kuulovammaisten diakoniatyöntekijä Anne-Mari Kyllöseltä, p.040 591 2657, anne-mari.kyllonen@evl.fi, vastaanotto ma ja to klo 9-11, Keskustan seurakuntatalo, Isokatu 17, 1. kerros, Oulu​

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys, Oulun osasto

Liikuntaryhmä: kokoontuu Raksilan uimahallin liikuntasalissa jumppaohjaajan johdolla tiistaisin klo 11.30 – 12.30.

Kuntosaliryhmä: kokoontuu Oulun Urheilutalolla salissa K2 perjantaisin klo 11.00 – 12.00.

Maksu liikunta- ja kuntosaliryhmästä on 20 € /vuosi.

Oulun kaupungin erityisesti menierikoille sopivat liikuntapalvelut

Oulun kaupungin erityisliikunnasta vastaavalta Ulla Virrankoskelta voi varata vastaanottoajan, jossa menierikkoa ohjataan löytämään erityistarpeita vastaava liikuntamuoto, p. 044 703 8046. Tämän palvelun kautta voidaan pitkällä aikavälillä seurata kuinka liikunta sopii menierikolle.

Nuoret

• Oulun kaupungilla on nuorille maksuttomia Action-ryhmiä.

Ikäihmisille:

• Voimaa ja tasapainoa. Tule harjoittamaan tasapainoasi ja kehittämään jalkojesi voimaa. Rohkeus liikkua ja tasapaino paranevat mukavin, kaikille sopivin harjoittein, hyvässä seurassa.
  • Asahi on helppo, pehmeä, koko kehoa kokonaisvaltaisesti hoitava liikuntamuoto. Liikkeet tehdään seisten tai istuen.

Menierikoille sopivat liikuntaryhmät:

• AISTIVAMMAT, kuulo- ja näkövamma

Tiedustelut:

Ulla Virrankoski p. 044 703 8046, etunimi.sukunimi@ouka.fi

Kuntosali ja vesivoimistelu, aistivammaiset

Oulun kaupunginsairaala, Kiviharjuntie 5 Ma 16.15 kuntosali

Ma 17.15 vesivoimistelu

Omaan tahtiin harjoittelua kuntosalilla, ohjaaja paikalla opastamassa laitteiden käyttöä. Lisäksi ohjattu vesijumppa, jossa liikkeet voi toteuttaa omaan tahtiin. Voit osallistua molempiin ryhmiin tai vain toiseen. Oma avustaja mukaan.

Hinta: Kausimaksu 30 € (syksy ja kevät erikseen), sisältää molemmat ryhmät tai vain toisen valintasi mukaan.

Ilmoittautumiset p. 044 703 8048

Sulkapalloa voi pelata Ouluhallissa, Urheilutalolla ja Raatissa. Hinta on sarjalipulla 5.50 euroa tai ale ryhmäläisille 2.50 euroa.

Jos haluaisit pyöräillä, mutta Menieren vuoksi ei onnistu, niin lainaa rinnakkain ajettavaa kolmipyörää.

Oulun yhdistys tarvitsee lisää toimijoita

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.