Asahi - Taiji - Qigong - Jooga

Asahi

Asahi on menierikoille sopiva, Suomessa kehitetty liikuntamuoto, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Asahin terveysvaikutukset.

Taiji
Terveyttä edistävä liikuntamuoto, jossa pehmeät ja hitaat harjoitukset auttavat mielen ja kehon rentoutumiseen. Laji sopii kaikille iästä ja kunnosta riippumatta. Taiji-harjoitteissa hyödynnetään kehoa kokonaisvaltaisesti. Se myös parantaa keskittymiskykyä.

Terveys-Qigong
Terveys-Qigong on kiinalainen liikuntamuoto, jossa keskitytään kehon asentoon ja sen liikkeisiin, hengitykseen sekä meditaatioon. Erityisesti terveys Qigong sisältää monipuolisia hyödyllisiä harjoitteita. Liikkeiden haastavuuden voi määrittää itselleen sopivaksi, joten Qigong sopii kaikille. Lajin ajatellaan vahvistavan kehon energiaa. Päämääränä "terve sielu terveessä ruumiissa".

Jooga
Joogassa harjoitellaan erilaisia asentoja sekä meditaatiota. Lajia harrastamalla tavoitellaan rentoutumista, mielen rauhaa ja esimerkiksi mahdollisten vaivojen lievittymistä. Joogassa keskitytään kehon ja mielen hyvinvointiin.