Kuntoutus ja sopeutumisvalmennus

Paikallisten sairaaloiden ensitietopäivät ja kuntoutus

Paikallisista ensitietopäivistä ja kuntouttavavasta toiminnasta tiedottavat Meniere-yhdistykset yhteisvoimin Suomen Meniere-liiton ja sairaaloiden kanssa. Näillä paikallisilla Meniere-kursseilla tarjotaan esimerkiksi Meniere-lääkärin, kuulontutkijan, psykologin, ravitsemusterapeutin ja sosiaalityöntekijän esityksiä sekä Ménièren tautia sairastavan yhdistyksen edustajan omakohtaisia kokemuksia. Kysy paikallisesta toiminnasta lisää alueellasi toimivalta keskussairaalalta tai Meniere-yhdistyksestäsi.

Kelan kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit

Kelan järjestämien kuntoustus- ja sopeutumisvalmennuskurssien tavoitteena on tukea valmiuksia mahdollisimman täysipainoiseen elämään sairaudesta tai vammasta huolimatta.

Tutustu Kelan kurssitarjontaan. Kirjoita Sanahaku-kenttään "Meniere"  ja paina "Suorita haku"-painiketta, niin näet kulloinkin haussa olevat Meniere-sopeutumisvalmennus-kurssit, joille voit hakea.

Kuulo-Auriksen esitteitä ja menierikoille sopivia kursseja

Uusi Meniere ryhmä alkaa marraskuussa 2019:

1. jakso 25.-29.11.2019

Jatkojaksot vuonna 2020

Tämä on Meniere – kuntoutujille suunnattu ryhmä! Yksi paikka vapaana (tilanne 30.8.2019)!

Tarkemmat tiedot hausta.

Kuulo-Auriksen lapsi-menierikoille sopivat kurssit:

Syyskuussa 2019 järjestetään ensimmäinen moniammatillinen yksilökuntoutuksen kurssi, jolle voivat hakea lapsi-menierikot perheineen!

1. jakso 16.-20.9.2019.

2. jakso ja 3. jakso ilmoitetaan pian