Kuntoutus ja sopeutumisvalmennus

Paikallisten sairaaloiden ensitietopäivät ja kuntoutus

Paikallisista ensitietopäivistä ja kuntouttavavasta toiminnasta tiedottavat Meniere-yhdistykset yhteisvoimin Suomen Meniere-liiton ja sairaaloiden kanssa. Näillä paikallisilla Meniere-kursseilla tarjotaan esimerkiksi Meniere-lääkärin, kuulontutkijan, psykologin, ravitsemusterapeutin ja sosiaalityöntekijän esityksiä sekä Ménièren tautia sairastavan yhdistyksen edustajan omakohtaisia kokemuksia. Kysy paikallisesta toiminnasta lisää alueellasi toimivalta keskussairaalalta tai Meniere-yhdistyksestäsi.

Kelan kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit

Kelan järjestämien kuntoustus- ja sopeutumisvalmennuskurssien tavoitteena on tukea valmiuksia mahdollisimman täysipainoiseen elämään sairaudesta tai vammasta huolimatta.

Tutustu Kelan kurssitarjontaan. Kirjoita Sanahaku-kenttään "Meniere"  ja paina "Suorita haku"-painiketta, niin näet kulloinkin haussa olevat Meniere-sopeutumisvalmennus-kurssit, joille voit hakea.

Kuulo-Auriksen esitteitä ja menierikoille sopivia kursseja

Kuulo-Auriksen marraskuussa alkavalla Meniere -jaksolla on 2 paikkaa vapaana! (tilanne 13.11.2019) Aloitusjakso 25.-29.11.2019