Kuntoutus ja sopeutumisvalmennus

Kuntoutus ja sopeutumisvalmennuskurssit löytyvät myös Tapahtumista.

Paikallisten sairaaloiden ensitietopäivät ja kuntoutus

Paikallisista ensitietopäivistä ja kuntouttavavasta toiminnasta tiedottavat Meniere-yhdistykset yhteisvoimin Suomen Meniere-liiton ja sairaaloiden kanssa. Näillä paikallisilla Meniere-kursseilla tarjotaan esimerkiksi Meniere-lääkärin, kuulontutkijan, psykologin, ravitsemusterapeutin ja sosiaalityöntekijän esityksiä sekä Ménièren tautia sairastavan yhdistyksen edustajan omakohtaisia kokemuksia. Kysy paikallisesta toiminnasta lisää alueellasi toimivalta keskussairaalalta tai Meniere-yhdistyksestäsi.

Kelan kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit

Kelan järjestämien kuntoustus- ja sopeutumisvalmennuskurssien tavoitteena on tukea valmiuksia mahdollisimman täysipainoiseen elämään sairaudesta tai vammasta huolimatta.

Tutustu Kelan kurssitarjontaan. Kirjoita Sanahaku-kenttään "Meniere"  ja paina "Suorita haku"-painiketta, niin näet kulloinkin haussa olevat Meniere-sopeutumisvalmennus-kurssit, joille voit hakea. (Linkki ulkoiselle sivulle KELA:n sivulle).

Kuulo-Auriksen esitteitä ja menierikoille sopivia kursseja

(Linkki Kuulo-Auriksen sivulle).

Menierikoille suunnattu ryhmä:

Ryhmä 1

2. jakso 15.2-19.2.21

3. jakso 19.4-23.4-21

Ryhmä 2

1. jakso 24.5-28.5.21

2. jakso 9.8-13.8-21

3. jakso 29.11-3.12-21

Paikka:
Kuulo-Auris Oy

Ilkantie 4, 00320 Helsinki. Valkea talo.

(Yllä olevat linkit sisäiselle sivulle, pdf-tiedosto).